2015. augusztus 1., szombat

Milyen körömforma illik hozzám?



Tovább...

Hosszú évek óta ugyan olyan a körömformám, nem is áll szándékomban változtatni ezen, mert teljesen elégedett vagyok vele. Viszont abban reménykedem, hogy tudok olyanoknak segíteni, akik még nem találták meg az igazit.
Egy ideje már készülök erre a bejegyzésre, már régebben összeszedtem a gondolataimat a témával kapcsolatban. Pont tegnap reszeltem ismét kicsit rövidebbre a körmeimet, amikor megint eszembe jutott, hogy be kellene már végre fejezni ezt az írást. Felmentem ma Pinterest-re és kerestem pár témába vágó képet.

Rögtön a legelső kérdés, hogy a sok lehetséges forma közül, végül is melyiket kellene választani.
Ez ugye legnagyobb részt attól függ, hogy milyen a stílusunk, a személyiségünk, és persze, hogy mi tetszik nekünk. Viszont, ahogy például a most annyira menő kontúrozási technikák közül is az arcformánknak megfelelőt választjuk, a körmünk formáját is érdemes valamennyire a fizikai adottságainkhoz is igazítani, annak érdekében, hogy tartósak, és erősek lehessenek, valamint hogy előnyösen formáljuk esetleg az ujjaink, kezünk formáját.

Az a népi bölcsesség, amit a témában legtöbbet hallottam, talán az volt, hogy ha a körömágyunk (vagy akinek elég nagy, a körömfélholdja) formáját követjük, azzal nem nyúlhatunk nagyon mellé. Azaz ha íveltebb, akkor a hegyesebb, ha szögletesebb, akkor szögletesebb körömforma lesz az ideális.
Ez eddig oké is, csak nem elég. A következő két kis kérdőívet végigböngészve ennél azért jóval több segítséget kaphatunk. Ezek leginkább a körömágyunk hosszát és szélességét veszik alapul.




Ezek csak a négy alap közül segítenek választani, ennél természetesen sokkal több van, de azokat általában műkörömből készítik. Nem is túl hétköznapiak, és nem is túl stabilak.

Tegyük fel, hogy sikerült választani, jön is rögtön a következő kérdés. Vágjam, vagy reszeljem?
Hát szerintem ez is valamennyire személyes döntés. Én a reszelésre esküszöm, mutatom is rögtön, mim van most itthon.



Az első egy "nail stone" ebay-ről. Imádom! A hegyes felével a körömágybőr igazíthatjuk meg, az oldalán pedig reszelhetünk. Nagyon enyhe szemcseméretű, ahogy az alatta levő kerámia is. Ebbe a kategóriába tartoznak az üvegreszelők is, amim most épp nincs, de már kinéztem az OPI darabját. Ezek általában drágábbak, 1500-3000 Ft-ba kerülnek, viszont szinte életünk végéig tartanak. Ha koszosak lesznek, csap alatt szappannal elmoshatjuk. Igazából addig jók, amíg le nem esnek, és szét nem törnek. Üveg- illetve kerámia reszelőt ne rendeljetek ebay-ről! A legtöbb hamisítvány és semmire sem jó.

A többi pedig papír reszelő, különböző formával. Ezeket is érdemes körmös boltban venni, nem pedig kínai ruhaüzletben. Ezek ilyen 150-300 Ft-os darabok (mármint a Moyrák). Vannak simák, amikor mindkét oldal ugyan olyan, illetve olyan is, amikor mindkettő különböző erősségű. Én erre az utóbbira esküszöm, helyspórolás céljából. A képen 100/180-asok vannak. Ezek a számok a szemcsesűrűséget jelölik. Minél nagyobb a szám, annál finomabb. 100-asnál van durvább, de az már műkörömhöz való. Formából mindenki azt válassza, amelyik a legjobban kézre esik.

Az egyetlen, amitől az ég óvjon, az a fém reszelő...a hátamon feláll a nemlétező szőr...fúj...

Választásnál arra figyeljünk legjobban, hogy minél gyengébb a körmünk, annál gyengédebb darabot válasszunk! Ha miénk a világ leggyengébb körmeinek egyike, akkor üvegreszelőnél ne nagyon vegyünk durvábbat.

Akkor most pár tanács, még az elején:
1. Fűrészelés?
Mindenki döntse el, hogy szerinte rossz-e, vagy sem. Én személy szerint ellene vagyok.
2. Mikor reszeljünk?
Sem nedves, sem száraz körmöket ne. Kézmosás után 3-4 percet érdemes várni, hogy majdnem megszáradjon, de semmiképp sem fürdés utáni extra felázott körmöket! Én a lakozott körmeimet szoktam, és a gyenge körműeknek is ezt ajánlom. Véd a töréstől, repedéstől, lemezesedéstől. Bár az enyémek nem gyengék, viszont a sötét lakkokon jobban látom, hogy mennyire szimmetrikusak :).

Az utolsó lépes pedig, hogy végre elkészítjük magunknak az új formát!

Round/gömbölyű

A legegyszerűbb, legtermészetesebb. Keskenyebbnek mutatja a túl széles körömágyat.
Ha röviden szereted a körmöd, és a természetesség a legfőbb cél, esetleg nem lakkozol állandóan, akkor ez tökéletes.

Oval/ovális

Az oldalak párhuzamosak, a vége kerekített. Az előző, gömbölydednek a hosszabb párja. Vékonyabbnak és hosszabbnak mutatja az ujjakat, és a körömágyat.
Elegáns és időtálló.
  Almond/pointed - Mandula/hegyes

  Kicsit "háromszög" formájú, már a kezdetektől elkeskenyedik.    Hosszú és extra hosszú körmökön szép. Hosszú és vékony pókláb  ujjakat varázsol. A körömformák közt olyan, mint a cipők közt a  tűsarkú.
 Csajos, nőies, szexi. Tudni kell viselni.
 
 Én is erre esküszöm!

 Ha a vége átmegy tűhegyesbe akkor hívjuk pointed-nek.
  Square/kocka

 A franci mani kitalálása óta nagyon divatos. Könnyű elkészíteni. Az  oldalak párhuzamosak, a széle teljesen egyenes. Inkább keskeny  körömággyal fest jól. Érdemes arra is figyeli, hogy könnyen virsli  ujjakat csinál.
 Modern, egyszerű és kényelmes. Mint az utcákon a balett cipő.

Squoval/Ez nem tudom, hogy van magyarul. Kerekített kocka?

A Square és az Oval házassága. Lényegében lekerekítjük a hegyes sarkokat, emiatt stabilabb is, nehezebben törik.
Tipikusan szinte mindenkinek jól áll, nagyon népszerű, sokaknak van. Biztos, hogy sosem fog kimenni a divatból.
Sok blogerinának is, mert jól mutatnak rajta a swatch-ok, vagy a nyomdázás is.





Nektek mi a kedvenc körömformátok? Megtaláltátok már a tökéleteset vagy még kísérleteztek?



Mystyck

6 megjegyzés:

  1. Nem ismertem ezt a körömforma szisztémát, de úgy látom ösztönösen jól döntöttem, amikor a mandulánál horgonyoztam le :))) Hasznos poszt volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak nemrég találtam rá a Pinterest-en. Meglepő, de Nekem is a mandulát hozta ki :)

      Törlés
  2. Én általában a rövid kerekebb és a mandula közt váltakozok. Mikor milyen kedvem van. Pont ma vágtam le teljesen kicsire, mert már kezdett letöredezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor nagyon pici, akkor kénytelen vagyok lemondani és valami kerekre reszelni, de sokkal jobban szeretem, ha szép hosszú :)

      Törlés
  3. Most éppen ovális kocka van, egyenes a vége, nagyon kényelmes, ráadásul azt hittem, hogy zavarni fog, de nem, akármilyen hosszú, teljesen viselhető, nem kényelmetlen. Húú, tudom, hogy a fém reszelőt senki sem ajánlja, de annyira vastag körmöm van, hogy muszáj a drasztikus reszelő.Abból is a durvább, igen, különben reszelhetnék életem végéig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 100-as papír az elég durva, azzal szoktam levenni a hosszát, aztán a 180-as oldalával formára reszelem. Nálam csak azért olyan hosszú, mert sokat kell ügyködnöm azon, hogy szimmetrikus legyen a két oldala. Aztán meg, hogy illjen a többi kilenchez...legtöbbször rögtön azután megunom, hogy elkezdtem :D

      Törlés